 |
توانبخشی مبتنی بر جامعه |
 |
نام درس:توانبخشي مبتني برجامعه تعداد و نوع واحد: 2 واحد-اجباری دانشجويان(رشته و مقطع) : ارشد مدیریت توانبخشی
مدرس : دکترکیانوش عبدی
هدف كلي: افزایش آشنایی و قدرت تحلیل دانشجويان با رويكردتوانبخشي مبتني برجامعه ، فلسفه وجايگاه رويكرد ،ماتریکس ، اهداف ، نقش و پیامدهای توانبخشی مبتنی بر جامعه وتجارب كشورهاي مختلف ، برنامه ريزي واجرا وارزشيابي اين شيوه ارائه خدمات
پیامدهای یادگیری
دانشجویان در پایان دوره قادر باشند:
|
مطالب (سرفصل)
|
فعالیتهای یاددهی و یادگیری
|
زمان و نحوه ارزیابی یادگیری
|
منابع
|
در اين درس انتظار می رود دانشجويان با رويكردتوانبخشي مبتني برجامعه ، فلسفه وجايگاه رويكرد ،ماتریکس ، اهداف ، نقش و پیامدهای توانبخشی مبتنی بر جامعه وتجارب كشورهاي مختلف ، برنامه ريزي واجرا وارزشيابي اين شيوه ارائه خدمات آشنا گردند
|
1- تعاريف و مفاهيم توانبخشي مبتني بر جامعه( CBR)
|
سخنرانی،پرسش و پاسخ
|
حضورفعال در كلاس ومشاركت در بحث هاي گروهي
- ارائه موضوع مرتبط توسط دانشجو -امتحان پايان ترم
|
CBR guidelines; Health component; available from:http://www.who.int/disabilities/cbr/guidelines/en/
CBR guidelines; Education component; available from: http://www.who.int/disabilities/cbr/guidelines/en/
CBR guidelines; Livelihood component; available from: http://www.who.int/disabilities/cbr/guidelines/en/
CBR guidelines; Social component; available from: http://www.who.int/disabilities/cbr/guidelines/en/
CBR guidelines; Empowerment component; available from: ttp://www.who.int/disabilities/cbr/guidelines/en/
Tafrishi ,F.(2006) ,Iran Experiences in Localizing the Implementation of UNCRPD and MDG
|
|
2- جايگاه وفلسفه توانبخشي مبتني برجامعه
|
سخنرانی،پرسش و پاسخ
|
|
|
|
3--معرفی و ارائه مولفه های 5 گانه ماتریکس توانبخشی مبتنی بر جامعه و ابعادآن
|
سخنرانی،پرسش و پاسخ ،ارائه دانشجویان
|
|
|
|
- 4- پايش و ارزشيابي برنامه توانبخشي مبتني بر جامعه
|
سخنرانی،پرسش و پاسخ ،ارائه دانشجویان
|
|
|
|
- 5- تجارب اجراي توانبخشي مبتني بر جامعه در ایران و جهان
|
فیلم آموزشی ،پرسش و پاسخ ،ارائه دانشجویان
|
|
|
|
|